perjantai 12. lokakuuta 2012

Oppimisen riemua!


Siitä se lähtee! Kaksi viikkoa mä metsästin ympyrän virkkausohjetta ja yksikään niistä ei auennut mulle. Ärsyttävimpiä olivat ohjeet tyyliin "lisäilet summissa ja tarkkailet vähän tuleeko siitä ympyrä!" Eh, ei. Mun virkkaustaidoilla tarvitaan loogiset ja selvät ohjeet, koska mun silmä ei todellakaan ole harjaantunut tuossa virkkaustouhussa. Mutta keskiviikkona mä sen löysin! Joku ihana ihminen oli laittanut blogiinsa ympyrän virkkausohjeet niin, että kaksivuotiaskin tajuaa. Olin pikkuisen happy! Nimittäin pystyin aloittamaan nyt tuon maton. Ja hei, ihan itse olen leikannut nuo matonkuteet. Tähän mattoon tulee yksi vanha lakana ja aika monta mun vanhaa paitaa. Ja tästä tulee aika iso, koska vessan sijaan päätinkin tehdä tämän keittiöön. Miten en ole ennen tajunnut tehdä/ostaa matonkuteita?! Luulen, että alan tehtailemaan näitä mattoja nyt oikein urakalla.



Virkattu tyynynpäällinen on nyt valmis! (vaikka tuossa kuvassa se on vielä keskeneräinen.) Yllättävän kova homma siinä oli, ja loppu alkoi olla jo ihan tuskaa. Eilen illalla vedin sen kiukulla kuitenkin loppuun samalla kun katsoin netistä Hyviä ja huonoja uutisia. Toiseen samanlaiseen tyynyyn virkkaan tai neulon myös uuden päällisen.

Olen nyt innostunut näistä sisustusjutuista tosi paljon, mutta on mulla yksi huivikin tällä hetkellä kesken. Ja nyt olisi jo kiire aloittaa joululahjojen teko. Ensi vuonna pitää muistaa aloittaa se jo tammikuussa!

Vielä sellaista, että maailman kivoin sarjamurhaaja Dexter on vihdoin palannut keskuuteemme ja syksy on siis pelastettu, jee!

3 kommenttia:

Tiina Kalla kirjoitti...

munki matto sais olla pikkuhiljaa valmis! koska marttaillaan, mulla ei oo tällä viikolla koulua?

mä laitoin vaan googlen hakuun että virkattu pyöreä matto nii viides minuutis olin jo tulostanu sen ohjeen mitä teen nyt :D ja se on oikeasti tosi helppo vaikka ohje näyttää aivan kamalalta ja matto monimutkaiselta! voin ottaa sulle kopsun siitä mun omasta :)))

Eiq kirjoitti...

Tavalliseen pyöreään mulla on jo ohje ja matto yhtä kerrosta vaille valmis, jee! Seuraavaksi ajattelin tätä: http://www.kangasaitta.fi/kangasaitta/web.nsf/pages/240E070089337443C22577AC006D4389/$file/Virkattu_matto_10062011.pdf Vähän enemmän haastetta :) Voisit lähtee mun seuraksi joku päivä Kurikkaan matonkudeostoksille?

Tiina Kalla kirjoitti...

haa toi on just se mitä teen ny ja jonka löysin sillon ekana :) teen kaksinkertaisella Hanko-langalla. vipa kerros menossa jei!