perjantai 20. huhtikuuta 2012

Koiran puheenvuoro

Riki:
"Toi mun omistaja meni eilen ihan sekaisin. Sille oli tullut sähköposti, että minä pääsen jonosta johonkin luonnetestiin viikon päästä. En tiedä mitä tuo tarkoittaa, mutta kuulostaa siltä, että tuota on paras olla ryssimättä. On kuitenkin luultavasti kyse mun maineesta ja imagosta. Tuo tyyppi on nyt puoli vuotta tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, kun mulla ei ole ollut mitään harrastusta. Näyttäisi siltä, että tilanne on muuttumassa ja mulle on tulossa hommaa aika paljon. Mikä on tietysti hyvä, koska mähän olen työkoira. Mä meen huomenna matcshown ensimmäistä kertaa. Kuulemma mun pallittomuus ei haittaa siellä (ne kun raa´asti multa riistettiin vuosi sitten). Mut pestiinkin eilen ihan sitä varten. Katsokaa nyt mua!

Näin paljon mä saan kärsiä jonkun näyttelyjen takia. En edes tiedä mitä siellä tehdään. Luultavasti mun pitää yrittää näyttää komealta ja pyöriä jotain ympyrää siellä kehässä. Ei varsinaisesti mitään hommaa ja aivojen käyttöä mulle, mutta ainakin mä varmaan näen viimeisen päälle laitettuja narttukoiria. Sunnuntaina mut viedään sitten johonkin temppu- ja koiratanssikurssille. Ihan viihdyttävää varmaan. Varsinkin jos siellä on muita koiria, ja näin kun mulle ostettiin tänään lihapullia ja nakkeja sinne. Tokoakin pääsen jatkamaan toukokuussa, mikä on tosi jees, koska siitä olen ennemminkin tykännyt. Eniten toi tyyppi taitaa nyt stressata mun agilityn aloittamisesta. Välillä siihen malliin niin kuin kyse olisi elämästä ja kuolemasta. Siinä kun tehdään ensiksi semmoinen hallittavuustesti ja se pitää läpäistä ennenkö kurssille pääsen. Eli siis testataan että olenko mä tuon tyypin hanskassa ollenkaan. Viime aikoina olen ollut ehkä jotenkin levoton, mutta se vaan johtuu noista kaikista uusista hajuista joita ulkona on näin keväällä. Ja kuka niitä tutkisi, ellen minä? Mutta kun toi tyyppi on nyt ottanut sen jotenkin henkilökohtaisesti. On tainnut unohtua koirakirjojen neuvot missä painotetaan sitä, että koiran tekemisiä ei saa ikinä ottaa henkilökohtaisesti. Yritän parhaani siellä testissä, varsinkin jos saan jotain herkullista syötävää. Eli mulle siis kuuluu aika hyvää! Hajurikasta kevättä just sulle!"

1 kommentti:

Johanna kirjoitti...

Voi ihania nämä sun kirjoitukset!! :)