perjantai 10. elokuuta 2012

Kotijuttuja ja paimennusta


Kaveri sai mut suostuteltua mustikkametsälle eilen. Vaikka melkein jo vannoin hakevani kaikki marjat tästä lähtien kaupasta kun jalat oli ihan hirveillä paiseilla kaikkien ihme ötököiden takia. Mutta ei sen kyllä tarvinnut kauheasti suostutella. Yksi ainut tekstari: "mennäänkö metsään?". Siitä tunnin päästä me jo pyörittiin mättäiden välissä perseet pystyssä. Karkasi kyllä vähän käsistä toi touhu. Aliarvioitiin niin pahasti metsän anti ja oma innostus, että astiat loppui kesken ja niitäkin piti lähteä hakemaan välillä lisää. Tässä ei siis todellakaan olla mitään epätoivoisia kotirouvia, kumpikin pyöräytti vielä piirakatkin noista ja pakastimet on nyt täynnä mustikkaa. Vaikka enhän mä ole vielä edes rouva. Mutta sitten kun mä oon, niin oon varmaan ihan täydellinen sellainen.

Puikkoilinpas tuossa yksi ilta tiskirätinkin neulomalla. Tää nyt on jo vanha idea, mutta olen jo kauan halunnut koittaa onko noista mihinkään. Novitan bambua ei saanut enää mistään, joten neuloin tuon Kotiväestä ja hyvä tuli siitäkin! Katsokaa nyt kun on oikein kuvio ja kaikkee.



Eilen oltiin koiran kanssa kokeilemassa ensimmäistä kertaa paimennusta oikein lampailla. Siitä ei luojan kiitos ole kuva- eikä videokuvamateriaalia. Onneksi avopuolisoni ei ottanut kuuleviin korviinsa mun ehdotusta videokuvata se touhu. Tai sitten sillä oli vain niin kiire seurata silmä kovana, pysynkö mä hengissä siellä aitauksessa. Oli vähän semmoinen tunne, että ilman tätäkin kokemusta olisin kyllä ihan hyvin pärjännyt. Mun kämmenet on niin täynnä rakkoja, että tänään bodypumptunnilla sainkin hikoilla tippa linssissä kun tanko hinkkasi kämmeniä ikävästi. Puhumattakaan niistä henkisistä arvista. No, ensi kerralla tajuan ottaa edes hanskat mukaan. Kyllä, seuraava kerta tulee kuitenkin! Mutta ei ihan heti. Koira syttyi ihan hienosti ja mun voimille liiankin innokkaasti siihen paimentamiseen. Mitä nyt sillä meni vähän hermo ja kävi vähän kuumana kun otettiin se "paimensauva" esiin ja yritettiin vähän hillitä sitä. Mutta saipa tuo jo hetken olla vapaanakin aitauksessa ja komeastihan se siellä pyöri. Kaikki lampaat jäi henkiin. Oli aika väsynyttä poikaa kun päästiin kotiin. Ja en mäkään kyllä pirteimmilläni ollut sen sirkuksen jälkeen.. Vaikka tuo meidän koira on tosi herkkä, nöyrä, oppivainen ja kiltti, se osaa tietyissä tilanteissa olla erittäin kovapäinen. Huh, sanon minä!

                                                                         Paimen

Viikonlopullekin olisi tiedossa mukavia juttuja. Kirpparikierrosta, agilityä, vähän bodypumppia lisää, neulomista ja unohtamatta tähdenlentoja joita on luvattu viikonlopuksi! Ja ihanaa kun avopuolisoni on vielä viikon lomalla! Jotenkin kivaa aikaa kun se on lomalla ja mä vapailla. Ärsyttää vaan kun on jo pari päivää tuntunut siltä, niinkuin olisin tulossa flunssaan. Eilen otin sinkkiä 8x enemmän kuin purkin kyljessä suositellaan. Ostin myös tujuinta c-vitamiinia mitä löysin. Eiköhän se tuolla sekoituksella lähde!

Sain eilen ne tilaamani bikerkengät ja ne on aivan ihanat! Menen nyt laittamaan ne jalkaan enkä ota niitä pois koko syksynä. Hei muuten, käykää katsomassa uusin Batman, ei huono!

2 kommenttia:

Tiina Kalla kirjoitti...

laita kuvaa kengistä :) mistä tilasit?

Eiq kirjoitti...

Ellokselta löytyi, kuvaa en vielä oo muistanu ottaa. Semmoset superhienot kuitenkin :)