maanantai 7. tammikuuta 2013

Pipat

Uusi vuosi on alkanut vauhdikkaasti neulomisen osalta. Tein itselleni  Muita ihania - blogin jämälankapipon ja superhelpon syyspipon.




Tässä siis se superhelppo syyspipo. Ihana tuo piparikuvio, vaikka ei näissä väreissä pääsekkään näköjään oikeuksiinsa. Pitää ehkä tehdä toinenkin, tuo valmistui ihan hetkessä! En edes muista mitä lankoja käytin, mutta kaksinkertaisella langalla neuloin ja piposta tuli kivan jämäkkä. Tämä on jo toinen versio mulla tästä piposta. Ensimmäinen jäi liian tiukaksi kun en tajunnut pitää lankoja tarpeeksi löysällä kuvion kohdassa.


Ja tässä siis jämälankapipo. Tajusin vasta näitä kuvia katsoessa, että olen ihan unohtanut tehdä tuohon tupsun! Törröttää tosi kivasti tuo pipo tuossa kuvassa :D Tämäkin on jo toinen neulomani tälläinen pipo. Mulla ei näköjään mikään onnistu kerrasta! Ensimmäisestä tuli ihan hirvittävä kun puikkojen vaihtumiskohdat jäi niin löysäksi, vaikka kuinka yritin kiristää lankaa puikon vaihtuesssa. Mulla oli kauan neulomisen kanssa tuo ongelma, eikä kukaan ei oikein osannut neuvoa mitä tehdä. Sitten puolivahingossa löysin netistä vinkin, että puikkojen vaihtumiskohtaa kannattaa vaihdella jos se on mahdollista. Kokeilin sitä tässä pipossa ja paljon nätimpi siitä tuli kuin edellinen. Saa kelvata. Meen tekemään sen tupsun ja sitten lukemaan tätä ->


On vähän jännittävä, vaikka oon vasta alussa!

P.S Kolmas päivitys tänään???! Mikä mua vaivaa?!

Ei kommentteja: