tiistai 13. maaliskuuta 2012

Pirun pienessä jollassa

Hiiohoi! Oltiin tyttöjen reissulla viime viikonloppuna laivalla. Otsikko tulee Happoradion lyriikoista koska myös Happoradio oli tuolla samaisella porauslautalla. Laiva oli oikeasti pieni ja jopa mä olin merisairas* paluumatkalla, enkä ole ollut sitä sitten vuoden 1992

Koko reissu meinasi jo kaatua siihen, kun jossain vaiheessa automatkaa tajuttiin, että matkaa on jäljellä vielä öpaut 1000km ja laivan lähtöön noin 2min. Oltiin siinä koko matka hehkutettu miten ajoissa me kerrankin lähdetään ja tässä on jopa varaa eksyä muutaman kerran ja kyllä homma vaan toimii kun likat lähtee keskenään reissulle. Lopputulos oli se, että me JUOSTIIN terminaaliin ja oltiin näyttämässä lippuja noin 10min ennen laivan lähtöä. Ei tietokaan että oltaisiin ehditty laittaa rahaa parkkimittariin. Eikä muuten saatu edes sakkoja, vähän me ollaan parhaita!




Vaikka aikataulut hieman kusi alkumatkasta, niin VOI ELÄMÄ kun oli kuitenkin kivaa! Ja mä olin vastoin tapojani oikein kunnon kännissä. Vaikka en mikään absolutisti olekaan, harvoin kuitenkaan otan ihan pohjanmaan kautta. Mutta nyt meillä meni helposti punaviiniä, breezeriä, turkinpippurishotteja ja lähes pullollinen fisua. Ja keikkakin oli ihan huippu! Olin jopa niin itsevarmalla fiiliksellä, että olisin mennyt keskustelemaan herra Tykin kanssa henkeviä mikäli tyyppiä olisi näkynyt keikan jälkeen. Varmaan ihan hyvä ettei näkynyt. Se ei ehkä olisi halunnut keskustella mun kanssa mistään. Mutta uskalsin pyytää Happoradion rumpalilta tulta! No okei, en mä sitä siltä pyytänyt mutta se sitä sitten tarjosi.
                                      

                                        Opittiin joskus pojilta miten pitää juomat kylmänä hytissä.

Mutta ei ollut krapulaa! Lukuunottamatta parin tunnin päänsärkyä aamulla mutta seuraavana päivänä oli ihan hyvä olo. Todettiin että ollaan ihan parhaita ryyppäämäänkin!

                                 Ostettiin myös tuollainen MacGyvertyökalu, että saadaan pullot auki!

         En ymmärrä, miten olen siinä kunnossa onnistunut saamaan näin hyviä kuvia ja vieläpä tajunnut       käyttää zoomia.

                                     
                                     Seuraavana päivänä mm. pelattiin korttia ja kuvailtiin kenkiä




 Ja tässä on se mun uus tatska! Love it!


Eilen olikin sitten vähän kummallinen olo. Mulle tuli joku myöhäiskrapula. Kuuluukohan sekin vanhenemiseen että darratkin tulee pari päivää myöhässä? Kävin koiran kanssa metsälenkillä (ja metsässä siis pidän koiraa vapaana) Käveltiin metsästä pois, enkä tajunnut edes laittaa koiraa kiinni. Huomasin vain, kun koira yhtäkkiä pysähtyi ja jäi tuijottamaan mua kuin sanoen: "Pitäisköhän sun pistää mut hihnaan? Me ollaan kuitenkin asuntoalueella ja mä voin vaikka karata tai mennä paskomaan jonkun takapihalle. Juoppo."

*eikä muuten johtunut dokailusta!

Ei kommentteja: