sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Monien viljojen sämpylät ja muuta juttua

Miten on mahdollista, että tyypillä on kaappi täynnä  kaikentyyppisiä jauhoja ja kaikissa paukkuu päiväykset? Ja miten jauhoja voi edes olla noin montaa eri laatua? Ja miten ihmeessä ne on päätyneet mun kaappiin?? Enivei, mun oli siis pakko alkaa tänään tekemään pellikaupalla sämpylöitä. Vaikka jauhot kai säilyy aika kauan parasta ennen päiväyksen jälkeen, en halua ottaa sitä riskiä että eräänä päivänä löydän pusseista jotain helvetin toukkia. Hyi! Ja inhoan yli kaiken sitä, kun ruokaa pitää heittää roskiin. Sovelsin aika reippaasti mun sämpyläohjetta, laitoin taikinaan vähän kaikenlaisia jauhoja ja lisäksi (myös päiväysvanhoja) kaurahiutaleita ja jotain leseitä. Olen kuullut, että sämpylöihin voi oikeastaan laittaa ihan mitä vaan joten annoin vaan mennä. Päälle heittelin auringonkukansiemeniä kun niitäkin löytyi kaapista. Tuli muuten ihan parhaita sämpylöitä ever! Resepti ei enää tiedossa salainen. Tosin kuvassa oleva ensimmäinen pellillinen pääsi melkein kärtsäämään. Tein nuo Idolsin finaalin aikana ja kun ne oli uunissa, jähmetyin sohvalle luomoutuneena katsomaan kun Diandra veti I will always love you:n. Siihen mun ja telkkarin väliin ei paljon munakellolla ollut asiaa ja havahduin vasta tuomareiden arvostelun jälkeen siihen, että meillä haisee kohta palaneet sämpylät. En ole kauheasti Idolsia seurannut mutta voitto meni kaikesta päätellen ihan oikealle tyypille. Miten joku noin nuori voi oikeasti laulaa noin mahtavasti? Ei tajua. Ihan sanattomaksi jotenkin veti. Tässä ne täpärästi pelastuneet sämpylät!


Olin tänään myös bodypumpissa ja niin se vaan on, että hyvä treeni, sata kertaa parempi mieli. Parasta tuossa pumpissa on se, kun niin helposti huomaa miten kehittyy ja voimat kasvaa. Kaverin kanssa juuri muisteltiin sitä  kun ensimmäisen kerran mentiin bodypumptunnille, kummassakin päässä tankoa oli yksi kilo.

Edellisestä postauksesta vielä. Katsoin juuri netistä sen olohuonekeikan Porista. Voitto taisi mennä sittenkin oikeaan osoitteeseen. Illan emäntä kun oli tämän vuoden puolella käynyt 14 Happoradion keikalla ja lähti vielä poikien perään samana päivänä Turkuun tuon olohuonekeikan jälkeen. Whaaat? Ja mä kun kuvittelin olevani tosifani. 




2 kommenttia:

Tiina Kalla kirjoitti...

niitä toukkia tulee jauhoihin vasta sitte ku päiväykset paukkuu vuosia yli ja jos ne saa jostain kosteutta :) äiti sanoi että kyllä jauhoja saa käyttää aika reippaasti päiväyksien yli kunhan ne on säilytetty kuivassa, ei niitä toukkia yleensä löydy ku autiotalojen jauhopusseista :D

Eiq kirjoitti...

Niinhän se tosiaan taitaa olla. Mut mä vaan oon niin ylinirso kaikesta mitä suuhuni pistän. En voi edes jauhelihaa syödä jos se on mennyt päivänkin käyttöpäivän yli :D